Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2016 19:39 - Размислите на един студент за референдума на "Шоуто на Слави"
Автор: baidobri Категория: Лични дневници   
Прочетен: 683 Коментари: 3 Гласове:
-1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 След срещата със "сценаристите на Слави" в Кеймбридж, Великобритания мога да напиша само няколко кратки мисли, без да влизам в подробности за смесената същност на качеството на изказванията; аргументите са достатъчно добре популяризирани.


Първо, нямам съмнение, че усещането за криза, и желанието- по каквито и да е причини- за предприемане на стъпки за решаването на тази криза, е силно желано и споделено от тези млади и по-възрастни хора които видях днес. Но в същото време, макар че са безсъмнено интелигентни и с възможностти, и двете групи които видях днес сякаш не виждат дълбочината на проблемите. Те предпочитат да проповядват и може би да вярват във влиянието на няколко фактора, чията промяна може да доведе до почти магическа промяна. И най-вече, вяра че изборните правила са основна причина за състоянието на нацията; а не само една причина.

Сценарстите също виждат влиянието, които критическото мислене, образованието, манталитета могат да имат върху изборите и управлението, наред с предложената реформа на изборните правила. Но предпочитат да вярват, че решаващата роля е на последното. Също така имат много интересно, идеалистично мнение за влиянието на младите хора върху политиката, и техните способности да влияят на процесите и на мнозинството в България, напук на установените партии в България: дали българските граждани, които в момента гласуват за мачовишкия образ Борисов ще харесат. И това е особено странно що се касае малцинството от елитни чужди университети. Да не говорим за- на моменти- нереалистичните очаквания към всеки български гражданин да мисли като тях, и факторите които ни мобилизират като нация

Изненадам съм приятно по няколко причини, тъй като подходих с ниски очаквания: сценаристите са много по- широкомислещи отколкото може да се види от малкия екран. Второ, предлагат мажоритарна система с балотаж, не британската фърст паст дъ пост (която позволява на избор с по-малко от мнозинство). Трето, донякъде ми хареса мотивацията им. Може би са прави че трябва да се използва енергията - и това усещане за криза- за провеждането нанякакви решения (взети с мнозинство) каквито и да са първоначалните резултати. Вместо това, което анализаторите търсят- "перфектно", технократско решение- те предлагат да се промени по динамичен начин самата обстановка/ дневен редда се експериментира. Има логика и в това: дори като общество да се опарим, да действаме, та да се поучим. Принципно подкрепям и провеждането на референдума, за да се изкаже нацията по тези дълго тиражирани въпроси. Затова и се подписах преди самата дискусия. По същество подкрепям само 2 от 6те предложения (виж нашата статия за изборните правила и гражданското общество). Накрая, хареса ми и факта, че се осъзнава –от младите “домакини” на събитието от българската общост в университета на Кеймбридж- че бъдещето им е в техни ръце, че нациятаима нужда от подготвени и критични хора, които трябва да действат

Не ми хареса явната липса на дълбочина, спомената горе. Съвсем неаргументирано се връщаха към решението с изборната система като отговор на всеки въпрос, като панацея; включителнона студент от Оксфорд за промени в образованието и “гражданско образование”, което да подобри избора на политици, и управлението. Отговора беше, че образованието е ексклузивно и само във властта на родителите; за нас има явно разделение между това което нацията (чрез правителството и Министерство на образоването) избира да дава като подготовка и домашното "възпитание". Не ми хареса и липсата на алтернативни мнения, и също така липсата на коментар за негативните страни на мажоритарните системи (както един представител на български емигрантски вестник изтъкна). Накрая, неясно остана какво конкретно следва след успеха или не на този референдум.

ПС: Събиятията последвали тази февруарска среща подкрепят нашите тези: самозаинтересованите български политици влияят на изборните правила и преследват груповия си, партизански интерес. Правилата- видно е- са само преходни като фактори, и лесно се изменят на една или друга популистка вълна. Липсата на истински граждански контрол няма да се засили веднага, само с промяната на правилата и мажориарен избор.

Защо? Защото я няма критичната маса "граждани". Липсата на масови протести е достатъчно красноречива; критичност и независимост е нужна за изграждането на гражданска общност като коректив на политиците, партиите, изборните кодекси. А пътя към тези качества започва в дома и училището.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A вие какво мислите за предложенията на референдума? Колко от тях подкрепяте и кои?


Всеки народ си заслужава управниците. Твоето критично мислене прави алъш-вериша на политиците по-труден.

Добри
1/5/16                                                      




Гласувай:
0
1


Вълнообразно


1. appen13 - Първо, напомням, че в момента на ...
12.05.2016 20:00
Първо, напомням, че в момента на евро-колониалната територия "България", не само, че няма дори имитация на "държава", но и мнението на българската евро-унтерменш рая е без всякакво значение за когото и да било !
И нито наетата от Берлин и Брюксел анти-българска туземна колониална администрация на ГеРъБ-евромутрите и евромутресите ще се притесни, нито пък на техните евро-собственици ще им направи някакво впечатление какво мисли българска евро-унтерменш рая.
Второ,Слави просто си подготвя влизането в политиката като нов бизнес, защото като шоумен вече е мъртъв медийно от поне няколко години.
От друга страна пък, на него му е ясно, че с края на анти-европейския германски ЕСсср, България ще изпадне в дългогодишна политическа криза и тогава ще е момента той да си намери новото бизнес амплоа и някакво място на политическата сцена !
Нека бъдем реалисти, ако искаме нещо да е.се промени към по-добро !
Днес на България и е нужна нова националноотговорна, евроскептична и про-БЪЛГАРСКА политическа сила, от типа на унгарския Фидес или немската "Алтернатива за Германия", която да постави в центъра на своята идеология и политическа практика, личния и националния интерес на всеки българин и на България.
При условие, че всички т.н. "партии" в евро-колониалната територия "България" са откровено евроГРАНТОВО-СЛУГИНСКИ, евроКЛИЕНТЕЛИСТКИ, евро полит-КОМПРАДОРСКИ,легитимиращи една АНТИ-БЪЛГАРСКА колониална туземна администрация и обслужват откровено социално-икономическия, демографския, културния и политическия ЕВРО-ГЕНОЦИД над България и евро-унтерменш българите, съзнателно и целенасочено провеждан от Берлин и Брюксел, това е единствения политически път да ес измъкнем от днешната Трета национална катастрофа !
Не съм убеден, че Слави-референдума е спасителния път за нас. Той вероятно ще изстреля новия политически проект "Ку-ку партия" в политическия живот и Слави ще спечели още някой милион, но какво отношение има това към нас ?
цитирай
2. baidobri - dobri
15.05.2016 14:27
Аз мисля, че изборните правила са до голяма степен повлияни от тукашните партии, не от ЕС или други външни фактори...избирателния кодекс се подменя всяка година от тази или онази коалиция.

Може и да не съм съгласен, че промяната на Изборния кодекс ще подобри качеството на избраните политици; но това не означава че нямаме властта да го направим. Стига "гласоподавателите" да решат да бъдат и критични граждани и след изборите.

Дори и външните влияния да са голям фактор в управлението, гражданската критичност и организираност може да е коректив за това. Говорите за националотговорни организации: видно е че има място- чрез пропорционалната изборна система- за самоопределили се като националистически формации като "Атака", НФСБ, ВМРО... За да са наистина ефективни такива алтернативи като българска ФИДЕС и прочие обаче пак са нужни способни, критични, патриотично настроени и неподкупни граждани.

Къде са те? Как да ги мотивираме и оганизираме? Ако ги няма, как да ги възпитаме?

А за бъдещите планове на г-н Трифонов, едва ли може да гадаем сега; не виждам и какво значение има. Но самото провеждане на референдума като опит, като процес за налагане на националното мнение е, според мен, изключително полезно. Каквито и да са резултатите, дори и да няма задължаваща сила.

С уважение,
Добри
цитирай
3. krumbelosvet - Кви избори, кви пет лева
23.10 18:29
Ако някой "интелигент" още не е забелязал КОЙ определя изборните резултати, гати...
Ох, пак да напомня. Още при първите антични демокрации се е знаело, че при гласуването решава народът (без ГОЛЯМОТО мнозинство роби и не-кореняци), а КАКВО той ще реши, определят ОРАТОРИТЕ. Днес - медиите. И тук са на бика... рогата. Чии са медиите? ВЪЗМОЖНО ЛИ Е дори да се помисли, че богатите, не, а НАЙ-БОГАТИТЕ НА СВЕТА ще оставят в случайни ръце медиите, тая НАЙ-ПЪРВА власт? А кои са най-богатите? Тия, които са изобретили феномена - светът да цени наравно със златото едни хартийки. Мечтата на алхимиците е отдавна надмината. Даже хартия не е нужна, за да се произвежда еквивалент на златото.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: baidobri
Категория: Лични дневници
Прочетен: 24476
Постинги: 38
Коментари: 30
Гласове: 21
Архив
Календар
«  Декември, 2017  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031